Lija har en övervakare - en kattbästis



   

Den här katten, som heter Grävling, följer Lija överallt nästan. Hon vill gärna vara i närheten av henne och i samma rum som hon är hela tiden. På nätterna trängs hon med oss på min sida av sängen. Till saken hör också att Grävling är just en grävling och väger cirka sex kilo, har en stor hängmage och är allmänt osmidig. Men världens sötaste grävling. Hon gillar Lija massor och är jättesnäll, när Lija skriker så kommer hon direkt och är orolig. Ofta ser det ut som på bilderna ovan - där Lija är hittar man oftast Grävlingen.

Lijas nya "grej" är att hon ska sitta i knäet på mitt ena lår, som en stor tjej. Man får gärna vända på henne också, hålla i händerna och leka "Rida rida ranka", och studsa henne lite på låret, då skrattar hon gott och kan hålla på i evigheter. Det håller vi på med just nu och N fixar god helgfrukost, utanför fönstret vräker snön ner. Det har kommit massor inatt. Senare ska vi iväg på babysim, förra gången ville hon inte vila något innan och var därför ganska trött så det måste hon göra innan idag. Helst göra nummer två hemma också och inte i simhallen.


Best friends.

Vi leker "rida rida ranka" och Lija blir tvungen att smaka på mina knän/filten mitt i allt så hon lutar sig framåt. Passar också på att spana in EMD på tv:n där melodifestivalen står på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0