Simning på Söndagen



Här testar hon badbyxan för nedsläpp.


   






Lillgumman är helt utmattad nu, det tar på krafterna att simma och speja på alla andra. Vi repeterade samma övningar som sist och la även till ett par nya. Bland annat att hälla vatten på huvudet. Lija sa inte ett ljud om det så det gick bra, roligast var när jag hällde vatten över huvudet på mig själv, för att visa att det inte är något farligt, då skrattade hon som bara den. Hon fick även en och en annan kallsup idag för att hon var mer rölig men inte heller det vart hon ledsen över. Nej hon gillar verkligen att bada och hon är så nöjd efteråt, avslappnad och harmonisk. Det är säkert så skönt för hennes lilla kropp att vara viktlös i vattnet samt att kunna röra sig mer än på land.
 Hon har också testat att badbyxan håller tätt då hon ställde till med kalas där i precis innan det var dags att hoppa i poolen. Jag förstod inte hur dom skulle kunna göra det men nu kan jag berätta för alla oroliga att det gör dom. Innan dess kissade hon på overallen också inne i omklädningsrummet när N skulle göra iordning henne. Inte konstigt hon är nöjd och glad nu. Efter lite mat och kel i soffan sover hon väldigt gott nu. Jag ska passa på att ta ett bad och läsa en tidning i lugn och ro.


Så här trött och utslagen blir man efter att ha varit och simmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0