Storsimmerskan



Jag älskar den här bilden. Hon ser ut som en liten giraffbebis. Kolla ögonkontakten!


       

Babysimmet var hur kul som helst, för att inte tala om hur kul Lija tyckte det var! Hon var totalt uppslukad av det i trettio minuter. Hon skrattade och njöt i fulla drag. Inte ett dugg rädd var hon lilla gumman. Vi fick lära oss flera olika grepp och tag, de fick känna på att flyta och mamma/pappa fick visa på flera olika sätt att vatten inte är farligt. Efteråt var hon totalt avslappnad i hela kroppen och alla muskler, hon var så nöjd. N hade med henne i deras omklädningsrum och satte på henne badkläder, det blev lättare så eftersom att jag som skulle vara i vattnet var tvungen att duscha och tvätta mig ordentligt innan. Men hon var så snäll så och var inte ledsen en enda gång på hela dagen. Det var nog ingen bebis som var det utan alla verkade älska det. Det viktigaste denna första gång var att det skulle vara just en positiv upplevelse och att de inte skulle bli ledsna. Det var verkligen mysigt och välorganiserat. Vi fick även "Babysimboken" som ingår i kursavgiften. I slutet av kursen kommer det en fotograf och tar undervattensbilder på bebbarna, det blir nog häftigt. Det var en fantastisk upplevelse så vi längtar redan till nästa söndag.
Förövrigt kan jag berätta att jag är mer än nöjd med min baddräkt från Speedo som jag berättat om tidigare. Jag kände mig verkligen bekväm i den och den satt på plats och jag behövde inte rätta till den en enda gång som man måste om man har bikini. Det var väl investerade pengar och det är inte för inte modellen heter "Sculpture" för den höll verkligen in på rätt ställen. Det viktigaste för mig var just att jag ville känna mig bekväm i den och kunna koncentrera mig på Lija och inte vara orolig för att den inte satt på plats hela tiden.

Efter simningen var vi till Lijas gammelfarmor och fikade. Lija var pigg och glad där med och skrattade och jollrade. Men efter det var hon en trött bebbe, hon somnade i vagnen och har sovit sedan dess i soffan - helt utslagen. Men en sak är säker, hon älskar alla aktiviteter och stimulansen som det ger. Det är underbart att som förälder se henne så nöjd, nyfiken och glad. 





   




           






Dagen avslutades i gungstolen hos gammelfarmor Märta.

Kommentarer
Postat av: Annika

Emma? Har du kvar klumpfoten sen graviditeten? Syftar på bild nr 17. asg

Annars superfina kort! Ni är så fina ihop så:-)

2009-02-09 @ 09:55:48
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: Annika

Cool dress förresten! Den rosa där..

2009-02-09 @ 12:06:37
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0