Annorlunda start på dagen


Lija igår kväll - hon ser lite galen och busig ut. Den eviga följeslagaren, handen, är på plats i munnen.

Idag vaknade vi omkring klockan nio igen utvilade och pigga. Lija hade ställt till med ett rejält kalas i pyjamasen också så det blev snabba ryck upp ur sängen. Det verkar som att Sempers magdroppar verkligen gör sitt jobb iallafall. På tal om det så behöver Lija fortfarande fler pyjamasar, har inte hittat några som jag riktigt gillar eller så har storleken varit slut. Köper storlek 74 nu hädanefter då 68 sitter precis. Nu är hon så glad och nöjd så. Ligger och tränar och skrattar i sitt gym. Idag är det ju dags för vaccinationerna, något som är roligare än det är att hon också ska mätas och vägas. Spännande att se hur mycket hon har ökat denna gång. Men innan dess ska vi ut på promenad med Anna och Saga. Synd att inte solen skiner som igår bara men trevligt sällskap och lite frisk luft är aldrig fel.
Nu har jag beställt lite böcker till Lija på nätet - hennes första. Det är roligt att börja samla så att hon har ett litet bibliotek att välja ur när det börjar bli dags för godnattsagor, vad mysigt. Man kan ju läsa lite ändå för henne nu, hon har ju bebisböcker som jag läser med henne. Jag älskade böcker och att läsa när jag var mindre. En av favoriterna var Pettsson och katten Findus. Bilderna och illustrationerna är så fantastiska i dom böckerna så dom ska jag samla till Lija - vet inte hur många det finns men det är väl en del. Jag beställde också en samlingsbok med sagor och ramsor med cdskiva till. Det passar bra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0