Lillördag


Händerna fulla hela tiden. Hon suger tag i allt som kommer i hennes väg, mitt hår lever farligt om jag r åkar ha det utsläppt.



Inatt sov Lija i sin säng en liten stund. Jag hade inte tänkt det men så kom jag på att jag kan ju prova - varför inte. Annars är det ju bara att lägga tillbaka henne hos mig. Så jag bäddade ner henne skönt i sin säng precis bredvid mig och hon fortsatte bara sova vidare. Det var klockan 23:30 och inte förrän 03:30 vaknade hon och ropade efter mat. Det var gudomligt skönt för min nacke och rygg att få sträcka ut själv och sova ostört i hela fyra timmar. Välbehövligt.
Nu sover Lija sin förmiddagsnap, vi får väl se hur länge det varar. Det kan vara allt ifrån en kvart till tre timmar. Jag har druckit kaffe och fixat med lite smått och gott. Jag vågar inte börja med något större projekt för jag hör att hon inte har somnat riktigt ordentligt ännu. Jag har fått skuffa på rumpan flera gånger redan.
I övrigt har vi inga planer alls för dagen. Hade tänkt åka in till stan och gå på Fältöversten och kika lite innan N slutar jobbet som ligger på Östermalm och sedan ta sällskap med honom hem. Men jag tror att vi hoppar över det och tar en hemmadag idag, det är så mycket aktiviteter i veckorna så att det räcker och blir över. Skönt att bara vara också ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0