Bebisbabbel


Lija och Emilia snackar.

   

Lija på sin massagemadrass innan det var dags för avklädning.

Lija, Samuel och Wincent skymtar i hörnet.



   

Massagen
var jättebra som vanligt, idag masserade vi mage,armar, bröst och ansikte. Ansiktet var lite svårt att massera eftersom att hon så gärna vill gnaga på mina fingrar när dom är i närheten av ansiktet. Lija var på jättebra humör och försökte kommunicera med allt och alla, sötnosen. Det är hennes nya grej för denna vecka, hon jollrar hela tiden och söker kontakt med alla. Hon är otroligt social och vill vara med hela tiden, hon stromtrivs när det är mycket människor och liv och rörelse. Idag var Emilia hennes utvalde att prata med. Hon försökte smaka på henne också och lutade sig framåt så hon kunde komma åt henne. Det var så himla gulligt. På filmen nedan så sitter Lija i mitt knä och Emilia sitter till vänster.

Innan massagen tog Maritha och jag en långpromenad och handlade födelsedagsblommor till Therese som fyllde trettio nyligen. Vi hittade ett jättefint arrangemang som gick i vitt, grönt och silver och till de matchade vi med kort och lite choklad. Jag köpte två växter till mig själv också att ha i krukorna på köksbordet som för tillfället är tomma.
Jag hade tänkt börja med smakportioner ikväll men Lija var så övertrött så det var ingen idè. Imorgon ska vi ju hämta hennes matstol så det passar nog bra att börja då i kombination med att hon får sin stol och kan sitta med vid bordet. Jag handlade gröt och en silikonsked till henne idag så nu är det bara stolen som fattas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0