Vår dag


Knasig bild på Lija från babyrytmiken men det är den enda bild jag tagit idag.

Idag har vi varit på babyrytmiken och Lija gillar sångerna och ramsorna, hon lyssnar så intresserat och förvånat när alla börjar sjunga. Hade tänkt promenera efteråt men det är så dåligt underlag ute, hårt, halt och knöggligt. Nu får det bli plusgrader så det går att vistas ute med barnvagn. Tur att vi har luftpumpade däck på vår vagn så det dämpar lite, cityvagnarna är ingen höjdare i sådant här väder.
Lija och jag vilade en liten stund i soffan när vi kom hem och nu vilar hon igen på mitt bröst, lillgumman som skulle upp tidigt imorse är helt slut nu. Blir nog tidigt i säng ikväll.
Vi ska snart börja med middagen. Tänkte göra kycklingwok med grön curry, lite starkt och med massa goda grönsaker i, ris till och en fräsch sallad. Jag skulle nog kunna äta kyckling varenda dag, man kan ju variera det i all oändlighet.
Imorgon är det vilodag, ingenting inbokat alls. Skönt för det behöver man också. Hoppas på en promenad om vädret tillåter för jag måste komma ut varje dag om så en liten sväng. Skönt med frisk luft och inte tänka på något speciellt eller tänka på massor. Kan vara bra både och. Nej nu ska jag börja med middagen ifall jag får flytta lilla fröken som sover på mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0