Vår fredag


Lija är redo för stora staden. Tee Amplified kids, body Lindex och strumpisar från PoP.

Vid lunch igår så tog Lija och jag pendeltåget in till stan ( Stockholm ). Lija var vaken på tåget men satt snällt i mitt knä och tittade och jollrade. När vi kom fram strosade vi runt på Åhlèns ett bra tag, på barnavdelningen hittade vi Bobuxtofflor som jag ska köpa så småningom, när Lija blir lite större. Det fanns nya söta med kissar på nu också. På barnavdelningen har dom amningsrum som är väldigt smidigt och bra så vi pausade där en stund. Det kan vara så svårt att hitta någon bra plats för amning när det är matdags. Dessutom så blir hon så distraherad om det är rörigt runt omkring och kan inte äta så då är det så himla bra att dom ordnat det bra med amningsrum.

Jag handlade lite smått och gott, en ny mascara från Helena Rubinstein. Jag har inte provat just denna innan så jag hoppas att den är bra. Efter en runda i city så begav vi oss mot Östermalm i solskenet. Lija skötte sig bra hela stunden på Åhlèns fast hon ville inte ligga i vagnen utan jag fick bära henne och använda bärselen men det funkar ju bra för då är hon helt nöjd. Hon vill vara med och titta på allt och lyssna. Tror det kommer bli lättare med vagnen så fort hon kan sitta i sittdelen istället.
Vi gick Karlavägen fram till Karlaplan och Fältöversten. Där hittade jag ett par tunna, ofodrade jeans och en tröja på HM. Jag har letat efter ett par lite tunnare jeans som hon kan ha hemma. De andra blir lite för varma inomhus. De här är jättemjuka och mysiga. Jag är ju svag för randigt så det slank med en i marint/vitt i ekologisk bomull.

Vi mötte upp N när han slutat jobbet och sedan åkte vi till Uppsala. Först satt Lija och snackade och snackade i bilen men precis när vi kommit ut ur Stockholm så började hon skrika. Hon ville absolut inte sitta där " helt själv " utan hon vill upp och leka och titta. Fast när man åker bil så går det ju inte att ta upp henne utan hon måste ju lära sig att man sitter stilla när man åker bil. Så det var skrik nästan hela vägen till Uppsala. Väl där så var vi in på Babyland och köpte stol samt tillbehör till den. Vi skulle även köpa Bumbostolen men det var tur att vi provade den för Lija är redan för stor för den. Hon satt som i ett skruvstäd i den och vi fick knappt upp henne! Så den hoppar vi över, matstolen fungerar ju på samma sätt så hon får träna i den.
Vi hämtade kinamat på vägen hem och kollade sedan på Let`s Dance och N monterade ihop stolen.
Lija fick provsitta en liten stund och hon blev så nöjd så nöjd och tyckte att det var jättespännande. Idag ska hon få sitta där och prova gröt.
Nu måste jag göra mig iordning - ska snart vara hos frissan.


Märket " How to kiss a frog " på Åhlèns. De vann pris 2008 för Årets Barnklädesdesigner. Superfint skyltat med fina kläder. Gillar deras kollektion i dova färger.


Fina tofflor från Bobux. Det blir svårt att välja.

Pausar i foajèn till N:s jobb.





Trött Lija provar bumbo på Babyland.



Dyna svart 349:- och bygel vit 289:-.





Bodylotion, deo, mascara och anteckningsbok från Åhlèns.



Jeans 98:- och tröja 79:- från HM.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0