Bra shopping

N skrattade åt mig när jag nämnde att jag tyckte att det hade varit "bra" shopping idag. men det var ju de. Inget onödigt (?) utan bara absolut nödvändiga saker. Vi åkte alltså till Solentuna/Stinsen och köpcentrumet där. Jag gillar det, nytt och fräscht, bra utbud av butiker, bra blandning, barnbutikerna samlade vägg i vägg, amningsrum och skötrum, ja helt enkelt välplanerat och lyckat. Det bästa av allt tycker jag är att det oftast är ganska lugnt där och lite folk om man jämför mot till exempel Kista som jag inte alls gillar. Lija var på ett strålande humör så vi hade en supermysig eftermiddag. Hon älskar ju att åka i selen så jag hade med den så kunde hon speja lite hon med i butikerna, lika med smart drag av mamma.
 Vi åt souvlaki på en grekisk restaurang och fikade efteråt medans Lija nöjt låg och jollrade i vagnen.
Jättelyckad eftermiddag och skönt att hjärtat var så nöjd annars vill man ju inte gå i affärer. Nya krispiga tulpaner på bordet,uppackade shoppingkassar och hela familjen samlad i soffan - en fulländad lördag!



Jag på "Greken".



Kolla in tvättbrädan....



Älsklingen på restaurang.

       



Dr. Browns nappflaska (99:-), ärmlös body 65:- ( ord. pris 129:-), underbyxor 29:- ( ord. pris 89:- ) från GRANIT. Jag har letat som bara den efter en body utan ärm att ha under alla tunikor och klänningar. De åker ju bara upp så blir hon kall omryggen men det blir ju för varmt med en långärmad under så denna är perfekt - dessutom till halva priset och i ekologisk bomull.



Body från Name It ( 50:- ) och tunika/klänning från HM med bakelser ( 80:-).



Kofta från Polarn & Pyret till halva priset - 100:-. Detta är det bästa köpet idag! Har tidigare bloggat om denna kofta samt den marinblå klänningen som följer nedan. Nu hittar jag dom till halva priset i storlek 74 - som hittat!



   
Svårt att fota mörka plagg men klänningen är alltså mörkblå med knappar och rosett i ryggen. Snygg med koftan till och grå tights kostar nu 120:-. Jag sätter ut priser på allt dels för att det är kul att berätta när man gör lite fynd och kanske  tipsa er samt att några av mina läsare efterfrågat det.



Tips tips! Gillar du som jag SVEAs toppluva och har litet huvud? Köp den i barnstorlek då kostar den hälften så mycket som i vuxenstorlek - 150:-. Glimmisreflex till vagnen i form av en rosa krona 29:-.



Supersnygga jeans från Gina Tricot 499:-. Modellen heter Carmen och har slimmade ben, låg midja samt lågt sittande fickor. Den breda linningen och oket gör att dom sitter hur bra som helst. Lätt slitna precis som det ska vara i år. Jag gillar inte det där rikitgt slitna som ska vara, inte på mig själv iallafall.



Mer prylar från GRANIT. Två supersnygg cardigans till N, en grå och en svart. Blixtlås samt ficka på ena sidan, 99:-(ord.pris 399). Skulle lika gärna kunna vara från Acne eller Whyred, supersnygg! Förvaringslåda till alla mina småprylar vid soffan 79:-, och en häftapparat 29:-.

Kommentarer
Postat av: Anette

Så mycket bra shopping! Måste hålla med :)

Är själv kär i Svea så älskar mössan! Har spanat in en butik i stan som har Svea för de små, men väntar med att köpa tills vi vet vem som gömmer sig i magen...

2009-02-02 @ 11:18:52
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0