Dagens Liten


           
Lija i body med röda små blommor, var med bland kläderna från Anna och röda kalasbyxor från Lindex. I bakgrunden skymtar en av klädhögarna.

Idag sov vi ganska länge efter  en halvbra natt. Lija somnar helst i stora sängen och ligger där hela natten. Då blir det så att hon gärna  vill ligga och snutta hela tiden. Hon vägrar fortfarande att använda napp tyvärr. Så varken hennes eller min sömn blir något vidare bra. Hon ligger och letar efter saken att snutta på hela tiden och jag får köldskador och nackspärr - trots det så är det hur mysigt som helst gentligen. Ligger och snusar i hennes hår och klappar henne på ryggen. Hon luktar ju så gott. Dregglar ner hela min sida av sängen så det blir plaskvått. Lilla hjärtat.

Fast jag tror att jag har kommit på vad det är som gör att hon vaknar efter en stund så fort man har flyttat henne till egen säng. Det luktar inte mamma och pappa! Så inatt ska vi sova med hennes sängkläder och filtar. För avståndsmässigt till hennes säng så är det inte någon skillnad mot när hon sover i min säng. Hon ligger bara en dryg decimeter från mig.
Det kan vara värt ett försök iallafall så hon kan sova en liten stund per natt i egen säng. En timme kvalitetssömn eller två för mamma om natten vore inte fel.

Eftermiddagens planer är att städa ut julen. Hann aldrig med det igår. Så idag åker granen ut. Men först måste jag få ordning på alla klädhögar som ligger här i vardagsrummet. Har tvättat det som hon kan använda nu på en gång. Det ska bara vikas in i garderoben. Storlek 86/92 ska tvättas idag och sparas. Hjälp vad mycket det var i den storleken, en hel garderob som hon kan ha till vardags och så sen. Gissar att det går åt en del då hon förmodligen börjat gå vid den tidpunkten - då slits kläderna lite mer. Det passar bra att ha ett par uppsättningar ute hos mormor på landet och skrota runt i leran i också.


Lija igår i nya dressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0