Första dagen på 2009




Så här trött var Lija efter att ha firat sin första nyårsafton. Det är inte riktigt sant utan så här trött var hon imorse efter att ha hållt låda till klockan fem imorse. Jag lyfte över henne till stora sängen någon gång imorse sedan sov hon så gott mellan oss i sängen. Inatt ville hon absolut inte sova. Vaknade omkring ett inatt och var hur pigg som helst. Det var bara att hålla ögonen öppna och jollra och leka.







Vi grillade lammfilé som N hade marinerat i bland annat massor av vitlök. Lammfilén var så otroligt mör att jag aldrig varit med om liknande. Till de hade vi råstekt potatis och en tomatbaserad sås. Tyvärr glömde jag helt bort att ta kort på det färdiga resultatet. Men det smakade ljuvligt och träkolsgrillat.

Klockan tolv bänkade vi oss i köksfönstret, korkade  upp skumpan och det alkoholfria alternativet och skålade in 2009. Lija firade tolvslaget sovandes och brydde sig varken om raketer eller smällare.


Lija klockan 00:00.


Mojjen vill också vara med och skåla in 2009 och spana in raketerna utanför.

Det var en jättemysig och lyckad nyårsafton med de jag älskar. Trots att vi firade endast vi sex ( katterna inräknade ) hade vi klätt upp osss och dukat fint osv. Jag tycker att det är jätteviktigt för att få den rätta stämningen och känslan. Då spelar det liksom ingen roll att man inte är på bal.

Nyårsdagen har spenderats som den ska - horisontalläge i soffan. Surfat runt, kollat på film, spelat Xbox och gosat med Snorklan som varit på strålande humör. Utvilad och glad.
Vi åt alldeles nyss en sen middag bestående av kycklingfilé, ångad broccoli, ris och tomatsåsen från igår.
Nu ska jag leta lite coola kläder till Lija på nätet innan det är dags att sussa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0