Gårdagen


Lija på väg - då blir man trött.


Minsta lillebror Simons fina flickvän Cissi.



Jag hann aldrig blogga mer igår. Vi kom hem så sent, omkring klockan tio så det blev nästan omdelbart i säng. Lija sov nästan hela dagen igår, tröttisen. Hon sover igen förlorad sömn verkar det som då hon har varit vaken mycket dagen innan till exempel. Hemresan var ingen höjdare då det var väldigt dimmigt fast som tur var plusgrader så det var inte halt ute.
Mormor blev så glad för presenter och uppvaktining så det var jätteroligt. När vi kom dit så hade hon bara ström i ungefär halva huset??? N bytte lite säkringar och sen så slapp vi sitta i mörker. Det är inte lätt klättra upp och byta säkringar när man är 75 år.
Vi fixade god mat - rostbiff, potatis och blomkålsgratäng, baconlindad sparris och haricot verts och en god sallad till det. Istället för tårta fikade vi på semlor. På tal om semlor så kom jag på att jag har två stycken i kylen till eftermiddagskaffet. Fast jag ska inte fika på två stycken. Presenten från oss, en kaffebryggare, kunde inte ha blivit mer perfekt för hennes befintliga var trasig! Så den var väldigt uppskattad.
På schemat idag står besök hos BVC klockan halv fyra. Det blir spännande att se hur mycket hon vuxit denna gång, det är ju ett tag sedan vi var där sist. Vi ska också få tid för tremånadersvaccinationen - usch, mindre roligt men bra såklart.
Nu ska jag peta i mig någon lunch om jag får tid till det.
Jag missade att fota födelsedagsbarnet, klantigt!


Minsta lillebror Simon med flickvän.

       
Mellanlillebror Erik, N som kockar och Simon och Cissi.


Lija med sin mormor.

       
Gammelmormors jycke Caspian vill vara med.



Lija sover gott i min famn, favvostället.

Kommentarer
Postat av: Veronica

ni är så fina, häla mor mor Lisa oxå!!!

2009-01-30 @ 09:37:39
URL: http://http:/www.wyerra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0