Happy Friday



Lija sov gott på farmors jobb. Vi var på väg därifrån eftersom hon var lite kinkig men när jag precis satt på henne overall och mössa så somnade hon. Sedan sov hon med armarna rakt upp i tre timmar - knasunge.

Jag hann aldrig blogga mer igår, det var fullt upp från morgon till kväll. N kom hem sent så det blev sen middag och bad och sedan bums i säng. Vi somnade omdelbart allihopa. Men jag tror vi måste bygga ut sängen ifall vi hädanefter kommer vara tre i den om nätterna. Då är en 1,60 säng inte mycket att komma med, men trångt och mysigt är det. När kvällen väl kommer och man kryper i säng så vill man bara sova så man somnar ju liksom när man nattar henne sedan ligger hon kvar hos mig, orkar inte lägga henne i hennes säng då. Men vi måste börja träna på det. Nästa vecka får det bli.

Idag ska vi bara mysa hemma jag och Lija. Städa och plocka lite om vi hinner för det ska lekas och busas och gosas också. Hon verkar inte ha något krångel med magen idag tack och lov, men hon har legat och vridit sig och knorrat hela natten. Det verkar som sagt ha gett sig nu, skönt för lillgumman. Jag tycker så synd om henne så jag nästan får magknip själv.

Lite shopping hann vi med igår på både Lindex, Intersport och hos svärmor. Nikedressen spanade vi på redan innan jul och nu när jag var dit för att kolla efter en baddräkt till mig så hängde den där till Lija på halva priset. Till ordinarie pris kostar den 400:-, vilket är lite mycket men 200:- kändes väldigt okej. Två våriga bodies fick följa med hem från Lindex. Den randiga är från FIX och alltså i superhärlig kvalitè. Till mig själv blev det en ljuvlig tunika i offwhite från danska Saint Tropez. Eftersom det är smock fram så funkar den perfekt att amma i. Man måste ju tänka på sådant också. Köpte också ett svart baslinne och en grå baströja från VILA. Så nu har jag iallafall tre plagg som jag kommer i efter graviditeten. Det är inte mycket från min " gamla " garderob som fungerar tyvärr. Antingen kan jag ha det så småningom eller så kan jag inte det. Jag får helt enkelt ge det lite mera tid och fler promenader.
Nu ropar Lija på mamma, gotta go!






Kommentarer
Postat av: Anette

Åh, Nike dressen är ju alldeles bedårande!!! O halva priset var ju super!

2009-01-25 @ 13:54:41
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0