Hemlagad pizza från scratch

Igår kväll gjorde N hemlagad pizza från grunden. Alltså egen deg också. Hemligheten för att få degen rikitgt god är att tillsätta matolja. Sedan penslade han kanterna med vitlöksolja och förgräddade degen innan han la på tillbehören. Vi gjorde en med het köttfärssås och fefferoni och en klasssisk med skinka. Vi tog tillvara på rester i kylen såsom till exempel julskinkan. Vi tog bort all griljering på skinkan, sköljde den och rev ner den. Voila - massor av skinka som kom till användning istället för att kastas eftersom man är heligt trött på julmat vid det här laget! Den ena degen blåste upp som en ballong i ugnen och jag trodde han bakade calzone när jag kikade. Jag hann börja mumsa på min tallrik innan jag kom på att jag skulle fota.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0