Lillördag


Lija igår vid läggdags - ser inte så värst trött ut och det var hon inte heller.

Idag vaknade jag av gallskrik - lillgumman hade magknip tror jag för hon krumbukta sig och vred sig som en orm. Provade att cykla med benen och massera magen och till slut så gav det sig. Stackaren, inte så mysigt att vakna och känna sådär. Men nu är hon sitt vanliga jag igen och ligger och busar i babygymmet.
Dagens planer är inte så högtflygande. Vi ska ta en promenad och sedan måste vi ner till centrum och handla litegrann. Jag måste ta tag i baddräktsletandet inför babysimmet också. Antingen beställa via nätet eller kolla upp vilka affärer som kan tänkas ha det jag söker. Här krävs nämligen planering ifall man eventuellt ska åka och handla till helgen. Svårt att beställa via nätet också när man inte rikitgt vet vad man är för storlek just nu.

Idag fyller också min älskade mormor 75 år. Tyvärr bor hon en bit bort så vi hinner inte åka och gratta henne ikväll utan det får bli till helgen. Hon bor och lever själv sedan i september då hennes sambo och min plastmorfar hastigt gick bort. Igår skulle han ha fyllt 63 år, vi tände ljus och jag pratade med mormor som var ledsen såklart. Men hon behöver inte vara ensam idag på sin dag då min mamma bor väldigt nära henne som tur är.

Nu ska jag klä Lija som ligger och jollrar i babygymmet. Hon har hållt på i över en halvtimme nu, envis fröken. Men det är roligt att hon uppskattar det längre stunder nu för tiden. Det underlättar lite för mig också som hinner ta en smörgås och klä mig på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Lydia har en likadan pyjamas. Jag tycker den är så söt och skön :) Skönt att det börjar ordna sig på nätterna för er. Hos oss är det tvärtom. Lydia har sovit hur bra som helst på natten men på dagen känns det som att den enda jag gör är att försöka få henne att sova och när hon väl somna vakna hon efter 10 minuter och gallskrek..



Trevlig blogg du har. Du är tillagd i favoriter :)

2009-01-21 @ 14:20:23
URL: http://lindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0