Lördagsshopping

   

Jag lämnade Lija med N och gick ner till centrum en sväng. Jag behövde gå på Ica och köpa blöjor plus att jag skulle köpa baddräkten som jag tittade på igår. Dessutom är det ganska skönt att komma iväg ut själv en stund även om det bara är en timme. Det var tur att jag gick tillbaka idag för det fanns bara en enda kvar i min storlek! Så mycket riktigt var det som jag trodde att halva Bålsta ska ha badräkt nu när terminen börjar med babysim och simskolor. Jag köpte iallafall en grön Speedo baddräkt. Eventuellt att jag byter till en svart fast det är snyggt med grönt också. Så jag blev 600 spänn fattigare men nöjd. Den kommer nog komma till användning som småbarnsförälder då det säkert blir x antal turer till badhuset så småningom.
Jag var förbi svärmor och fikade också. Köpte ett till linne/underkläning/tunika, från VILA fast i grått. Superhärlig kvalité och användbar under allt, perfekt eftersom jag fortfarande inte kommer i mina jeans att den går ner över rumpan så jag kan ha tights till. Det blev en till tunika, samma modell som den i offwhite  som jag köpte härom dagen, fast i svart från Saint Tropez. Den var så svår att fota då den är svart. Jag älskar verkligen den modellen så jag kände att jag kommer att ha användning av båda. Välbehövligt med en liten uppdatering i garderoben, inte så kul att använda kläderna som man hade under graviditeten.

Nu har vi nyss käkat thaimat, riktigt gott och prisvärt var det. Vi betalade 65 kronor per portion och det är ju vad det kostar att själv köpa alla ingredienser.
Lija
har precis vilat sin eftermiddagsnap så nu sitter hon i mitt knä och jollrar. Det började igår med att hon pratade mer och mer tycker jag. Det låter liksom annorlunda, jag kan inte riktigt förklara men hon jollrar längre stunder och mer nyanserat än tidigare. Så här går det framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0