Promenad i solskenet



Det var superhärligt väder ute idag. Kallt men friskt och skönt. När solen låg på var det härligt. Lija småslumrade de två timmar vi var ute. Hon sover inte tungt utan vaknar så fort man stannar med vagnen. Då säger hon till mig att fortsätta med det bekväma skumpandet. Emellanåt ligger hon och kikar i " fönstret " i taket i vagnen. Hon verkar gilla att vara ute i friska luften. Vi gick förbi affären och handlade lite smått och gott. Bland annat nötfärs och gjorde pasta och köttfärssås när vi kom hem. Mätta och belåtna båda två så tog vi en liten nap och gosade i stora sängen.
Jag bäddade med åkpåsen i vagnen idag och det var nog helt perfekt för hon hade lagom temperatur när vi kom hem. Mer varm än kall men inte för varm. Så hade hon snickarjeansen och Tummenoverallen i fleece under.

I övrigt har dagen gått åt till att jämföra olika försäkringsbolag. Ska teckna en barnförsäkring till Lija men det gäller att kolla runt och jämföra vad som ingår, priser med mera. För det kan skilja ganska mycket när man väl börjar forska i det. Men jag tror att vi har bestämt oss nu för vilket bolag vi ska teckna hos.
Har ni barnförsäkring och i sånt fall hos vilka?


Lija idag innan promenaden. Body från lådan jag fick av Anna - Kaxs by Kapp Ahl ( såååå skönt med begagnade barnkläder, mjuk och härlig ). Snickarbyxor från Lindex.


         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0