Sovmorgon


Gårdagens liten, inviger nya bodyn från Lindex med "snigelmärkning" på. det betyder att man inte är så snabb.

Nu har vi nyss ätit frukost efter en välbehövlig sovmorgon. Lija vaknade vid sju så då bytte vi blöja och hon mumsade lite och somnade sedan om. Vaknade nästa gång strax efter elva av att telefonen ringde, mormor såklart, vem annars? Hon skulle bara meddela att hennes telefon fungerar igen. Hon har haft snö liggande på sina ledningar så jag kunde inte ens gratta henne då hon fyllde år i veckan. Men nu så var hon noggrann med att meddela att hon var kontaktbar igen. Det är lite otäckt när man inte kan få tag i henne eftersom hon bor själv ute i skogen.
Gårdagskvällen spenderades i soffan framför Let´s Dance med god mat såsom svensk biff, ruccola, tomatsallad, aioli och chevre. Vi hoppade över kolhydraterna för en gångs skull och åt lite extra kött istället. Lija var på sådant bra humör så det var en otroligt mysig kväll. Hon var nöjd och tillfreds med allt och somnade sedan gott i sin egen(!) säng.
Planerna för dagen är inga alls. Bara njuta av att vara fulltaliga hemma och kolla på flera filmer, bland annat storfilmen "Australia" med Nicole  Kidman och Hugh Jackman. Det får nog bli hämtmat till kvällen också, förmodliugen thai eftersom vi inte har provat det nya stället här i byn ännu.
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sedan springa ner till Intersport och prova en baddräkt till babysimmet som jag spanade in igår. Jag kände inte riktigt för att prova när Lija var med men nu får hon vara hemma en liten stund med pappa. Hon fick förresten fina kläder av sin farmor igår som jag ska fota och visa senare. Lindex kör sjukt bra rea nu, halva reapriset! Så där kan man hitta en del fint om man skyndar sig.

Kommentarer
Postat av: Erika

sött, tänk att de kan vara så nöjda i en sån babysitter :) Elwira älskade sin när hon var liten plutt :)

2009-01-24 @ 15:19:59
URL: http://onedchicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0