En ny vecka




Måndag
och ensamma hemma igen. Lika bra att man vänjer sig. Både jag och Lija har blivit så bortskämda med att vara alla tre hemma iochmed jul, röda dagar och semester. Det har varit så underbart och jag är jätteglad för att vi haft möjligheten att vara det. Vi har hjälpts åt att få till det med rutiner och dygnsrytmen har hunnit rätta till sig. Så lite ordning och reda är det så vi ska nog klara oss bra - oroa dig inte pappa!
Fast man saknar släkt och vänner som bor längre bort. Man har ingen att bara kila över till på en fika och snacka bort ett par timmar med. För man blir lite sällskapssjuk av att vara hemma själv. N får skavsår i öronen när han kommer hem säger han. Roligt att man har mammorna i föräldragruppen som vi träffar regelbundet. Imorgon är det dags för promenad och lunch igen. Snart börjar både babysim och babymassage så då blir det lite aktiviteter om dagarna. Hoppas att det inte snöar då. Idag snöar det så vi avvaktar med promenaden tills det eventuellt slutar tror jag. Jag har ju crosstrainern jag kan kuta på ifall jag känner för det.
Nu har liten somnat i bärselen på mitt bröst, hon vägrar sitta själv en sekund, så nu ska jag passa på att laga mig någon lättare lunch. Sedan ska jag softa med nya numret av Vi Föräldrar som kom i brevlådan och min favoritsmak av Brämhults juice - äpple.

Kommentarer
Postat av: malinsmix.blogg.se

På panduro beställde jag settet!!:)

2009-01-19 @ 13:42:01
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

stackars Niklas :) eller rättare sagt,hans öron..Puss på er mina fina flickor.

2009-01-19 @ 20:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0