Planlös dag



Idag har Lija sin nya body från FIX på sig. Lija hälsar till pappa på jobbet med den här minen - rackarunge!

Nu är vi uppe, fixade och redo för tisdagen. Fast bladet i almanackan är helt tomt så vi får fylla det vartefter. Hittills har vi busat i babygymmet och lekt med nya leksaken i babysittern. Nu börjar hon bli trött efter all aktivitet på morgonen så hon hänger i bärselen och snuttar på handen. Då vet man att hon snart kommer att somna så det blir nog en liten nap innan vi ger oss ut en sväng. Fortfarande grått och slaskigt väder, skulle hellre ha gnistrande, vit snö och ett par minusgrader om jag fick önska. Men det är inte mycket till vintrar längre. Vi får hälsa på min farfar när Lija blir större om vi ska åka pulka. Han bor i Korpilombolo, ja bara på namnet hör man hur långt upp i landet det ligger. Där är det garanterat snö.

Idag kom inbjudan till återträffen med föräldragruppen men jag har ju redan "slunkit" in i en annan då Lija ligger närmare dom i födelsedatum. I vår ursprungliga föräldragrupp skulle hon vara äldst tror jag. Vissa i den gruppen fick barn alldeles nyligen. Så vi har haft tur som har kunnat träffa den här gruppen istället annars hade det varit tre långtråkiga månader eller jag hade iallafall blivit sällskapssjuk. Men det vore ändå kul att gå på återträffen och höra hur det har gått för de andra. Nyttigt för mig/oss att få prata om vår förlossning också tror jag. Jag ska ringa och kolla hur man kan göra.
Nu la jag hjärtat i sin säng så nu har jag två timmar på mig att hinna med allt som ska fixas här hemma inklusive mig själv. Men först en stärkande kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0