Geggamaja



Häromdagen var det riktig fest. Jag bytte ut sommarblommorna i lådorna på framsidan mot lite mindre vita bollkryssar. Lija fick vara med och röja järnet. Nöjdare bebis har jag nog inte sett maken till. Hon älskar att pilla med blommor och gegga med jorden. Efter bara någon minut såg hon ut som ett riktigt litet lermonster. Behöver jag ens säga att det blev badkaret direkt efter detta kalas?!
Men hon är duktig och stoppar inte längre jorden i munnen så det går bra att ha henne med som en liten hjälpreda.

Idag blir det en vilodag, de behövs mellan utflykterna både för stora och små. N spelar tvspel och jag sitter här, skönt.

Lija kan förresten dricka med sugrör. Jag provade häromdagen och hon kunde det direkt, smidigt! Det är lättare att få i henne mycket vätska då också eftersom att det är så kul och busigt med sugrör.

Hon säger också mamma nu klart och tydligt när hon ropar efter mig. Så gulligt så gulligt.
Pappa blir mest babababa, men det är nog på gång det med. Hej säger hon också när hon kommer upp på morgonen bland annat. Det är så sött!







Liten lortgris.



Det färdiga resultatet.

Kommentarer
Postat av: Malin- mamma till Sam

Haha nej rester av graviditeten med Sam, haha, bara så svårt att bli av med kulan! Inte för att jag försöker så jättemycket men ändå!:)

Hur är det med er? Vart var det ni bodde nu igen?

2009-07-26 @ 18:40:56
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Malin- mamma till Sam

Haha det är lugnt! Vi bor i södra sthlm, kanske lust att ses någon dag? Kan ju vara kul för barnen att leka. Vi har en mysig park här nära, och en lekplats.

2009-07-26 @ 21:37:16
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: malinsmix

Vi bor söder om stan! Kanske skulle ses någon dag? Här finns en mysig park och lekpark nära om ni vill komma och leka? Har du tillgång till bil?

2009-07-26 @ 22:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0