Grattis Farmor/Svärmor på födelsedagen!



Lija häromdagen på IKEA där hon norpade åt sig en nyckelpiga. Hon är förresten galet förtjust i nyckelpigor i böcker och som mjukisdjur. Skriker till av glädje när hon ser en.





Favoritsysselsättningen är att gå överallt, vagnen duger knappt längre.

Idag fyller Lijas farmor år så vi är bjudna dit på grillmiddag och tårta hoppas jag... Det ska bli trevligt. Lija vilar en stund nu så hon ska orka med kvällen. N har fixat med potatisgratäng på eftermiddagen så det luktar gudomligt gott här hemma nu.

På eftermiddagen har vi varit och handlat födelsedagspresent till Janina som kommer hit imorgon och stannar några dagar. Har fyllt på med lite baskläder till Lija också, vad det går åt kläder nu!
 Nu hoppas jag att hon står still en stund på sin nuvarande storlek 86. Fötterna däremot växer i raketfart, hon har numera storlek 21 på fossingarna. Hon har nog ärvt pappas pråmar till fötter.

Nu måste jag göra mig iordning innan lillsnorklan vaknar till liv.



Suveräna baslinnen att ha under klänningar, tunikor och tröjor - tvåpack på Lindex förr 99:-. Strumpbyor FIX 69:-.



Tre långärmade baströjor svart, cerise och rosa - tre för 140:-.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0