En dag på stranden



Dagen har spenderats på stranden här i närheten. Lija är ett riktigt vattendjur och skulle bara bada och leka i sanden hela tiden. Jag passade på att sola lite medans N och Lija badade. Hon klampade rakt ut i vattnet och ville inte bara hålla sig i vattenbrynet utan skulle bada hela hon.

Just nu håller vi på och packar för fullt inför vår lilla utflykt till Kolmården och Villa Fridhem imorgon. Bilen ska stå packad och klar ikväll så behöver vi bara gå upp och ge oss iväg imorgon bitti.
Fast nu var jag tvungen att pausa en stund i soffan efter matning och nattning av liten.

Vi har stenhårt gått in för att ta bort amningen dagtid och det enda som verkar funka på denna fröken är hårda bandage. Det finns ingen mellanväg utan vi bestämde oss för att det blir bara vanlig mat och välling dagtid - that`s it! Vi har försökt lite mildare varianter, till exempel både bröstet och mat dagtid men det har inte fungerat så nu gjorde vi så här.

Så efter tre dagars trotsande med bara några tuggor och klunkar här och där så gav hon upp igår på träningslägrets fjärde dag. Igår och idag har hon ätit alla mål som erbjudits samt druckit mycket vatten. Men det har verkligen inte varit någon enkel match kan jag säga och det hade INTE gått att genomföra lika bra själv. Jag har knappt kunnat mata henne alls, eftersom att jag är så sammankopplad med mat för henne, så N har fått sköta den biten.

I och med denna avvänjning har hon fått en släng av separationsångest och vill bara vara hos mig hela tiden. Hon ropar Mamamamamamama hela tiden. Hon traskar till och med in i sovrummet, för det är där jag brukar amma henne, ställer sig där och tittar efter mig, säger mamamamamama och vill att jag ska komma.
Nej, det har inte varit lätt för mammahjärtat men nu är jag glad att N peppade mig och att vi inte gav upp på den tredje dagen.

Så nu ammar jag morgon, kväll samt på natten omkring klockan tolv ifall hon vaknar.

Nu ska jag återgå till packandet och den lilla datorn åker med i väskan så ifall jag känner för det och har en stund över så slänger jag iväg ett inlägg från hotellet imorgon.













Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Härliga bilder på badtjejen :)Hoppas ni får en skön utflykt till kolmården!

2009-07-16 @ 08:35:25
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Lina 24 år (3 barnsmamma)

Vilken liten modig tjej!!!

Haha tänk så fel jag hade men det var ju iaf i närheten ;)

2009-07-17 @ 10:48:33
URL: http://linaseto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0