Grillmiddag



Dukat med det fina Matteusporslinet.

Vi hade en riktigt trevlig kväll igår hemma hos farmor och farfar. Lijas kusin Tilda var också där och tjejerna hade riktigt kul tillsammans. Lija jagade Tilda och det var hur busigt som helst, hon skrattade så hon kiknade. Jag förstår inte att hon orkade gå och springa hela kvällen, för det var det enda hon gjorde. Hon satt bara stilla medans vi åt annars var det full fart hela tiden.
Hon glömde till och med bort att vara mammig och då vet man att hon trivs och har roligt.

Farfar grillade massa godsaker, svensk oxfilè, kyckling och fläskfilè. Till det hade vi potatisgratäng, tomatsås, tsatsiki, sallad, oliver och alkoholhaltiga drycker för somliga. Kvällen avslutades med gräddtårta med hallon, som Tilda plockat, och vinbär.

När vi skulle hemåt var Lija så trött och kom inte riktigt till ro så det slutade med att jag fick bära henne i selen hem. Då somnade hon gott och jag la bara ner henne i sängen när vi kom hem så sov hon vidare ända till tio imorse då vi väckte henne.

Idag kommer Lijas andra kusin Janina och hälsar på. Hon ska få födelsedagspresent av oss och så ska vi hitta på något roligt. Imorgon tänkte vi åka till Uppsala och äventyrsbadet där.





Tilda härmar Lija och ålar runt på golvet.



Lija lånar Tildas boll och telefon.





Katten Tyson strök omkring runt köttet. Till slut gav han upp och åt upp ett par oliver som Lija och Tilda tappat på golvet istället.



Lija håller koll på grillmästaren.



Söta Tilda väntar på mat.



Med risk för att bli stämd - en bild på farfar.





Ett ess i rockärmen.

Kommentarer
Postat av: Matilda - Mercedes mamma & Mini i magen

Vad härligt ni ser ut att ha haft det!

Och jättefin dukning! =)

2009-07-28 @ 22:39:59
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - Vill du gästblogga hos mig? ♥ ♥ ♥

Sv: Nej, tyvärr ska jag inte dit ikväll! Jag får snällt titta på nätet som alla andra Mollyfans :)

2009-08-01 @ 15:15:44
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0