Fårskallar



Lija spanar in de bräkande monstrena.

Vi hoppade över besöket på landet hos mormor och gammelmormor. Istället gav vi oss iväg till ett naturreservat, inte samma som igår, här i närheten.

Massor av snälla och tama får finns det där som vi klappade. Lija skrattade som bara den åt dom när dom bräkte. När jag sedan härmade lätet i bilen och hemma så kände hon igen det, kopplade direkt och skrattade gott åt mig.
Så ikväll har vi bräkt en hel del hemma.

Jättemysigt område är det precis vid Mälaren. Vi tog en skön skogspromenad ner till vattnet. Lija åkte på pappa N:s axlar, det är den nya favvosysselsättningen när vi är ute.
N och Lija doppade sig halvt när vi kom ner till vattnet, medans jag tittade på från bryggan. Det går inte att hejda henne när hon får syn på vatten, hon blir jättelycklig och sprattlar och visar på alla sätt och vis att hon vill i.

Vi har haft ytterligare en underbar, slapp semesterdag !



Kolla stilen! N hittar ett renoveringsobjekt i skogen som han som vanligt blev jättesugen på... Jag är inte lika sugen på ytterligare ett projekt.







Sällskapssjukt får som jagade N och gnuggade sig mot hans ben när han gick. Lija är arg för hon ville så gärna ner och klappa fåret.



Härlig och trolsk natur med gamla och stora ekar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0