Cirkuskonster



På den här bilden ser man (tror jag?) hur mycket fint, ljust hår hjärtat har fått. Hoppas att det växer ut lika mycket till fort, fort för jag vill använda hårspännen och tofsar nu.

Lija somnade som vanligt igår kväll, alltså omkring halv åtta, men efter klockan tolv i natt har hon bökat runt en hel del. Jobbigt när man inte är van vid att hon stökar på nätterna. Hon har ju sovit så bra i mer än en månad om nätterna. Vi får hoppas att det bara var något tillfälligt infall.

N tog upp henne imorse vid åtta och lät mig ligga kvar. De gick på en tidig morgonpromenad, handlade och fikade hos gammelfarmor Märta. Jag klev upp omkring halv elva som en utvilad, pigg och glad mamma.

Lija vilar en liten nap, sedan tänkte vi ta en liten tur till mormor och gammelmormor. För idag verkar det bli hyfsat väder, uppehåll och emellanåt kikar solen fram. Mysigt att komma ut på landet en sväng, andas frisk lantluft och gå en skogspromenad med hundarna.





Vår knasiga och tjocka katt har börjat med massa cirkuskonster. Hon tror att hon ska komma åt svalorna som byggt bo ovanför sovrumsfönstret, som är de fönstret ovanför köksfönstret som Grävling(katten) sitter i. Hur hon tror att hon ska komma dit vet jag inte... Jag blir mest höjdrädd när jag ser vår osmidiga och tunga katt sitta så här och balansera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0