Utomhusdopp


 
Fler bilder än så här från premiärdoppet blir det tyvärr inte för de var alldeles för nakna för att delges på nätet.


Idag invigde vi poolen vi köpte til balkongen. Ojojoj vad uppskattat det var! Hon ville INTE sluta plaska för allt smör i Småland, hon var toknöjd och tyckte detta var livet i värmen. Det kan jag förstå för jag hade gärna legat där i själv och svalkat mig, vilken underbar sommar det är just nu.

N har varit hos tandläkaren, igen, och ska även tillbaka på fredag. Inte kul för semesterkassan direkt men hans tänder blir förhoppningsvis glada.
 
Jag har varit hos frissan, ganska mycket roligare ärende än tandläkaren, så nu är jag tokblond och nöjdare än jag brukar vara faktiskt. Hon lyssnade verkligen på mina önskemål och gick inte efter skolboken utan gjorde som jag sa. Skönt att vara nöjd efter ett frisörbesök.

Lija
hängde hemma med pappa och hade haft det jättebra. Mina frisörbesök brukar ta minst två timmar, så även denna gång trots att jag inte klippte mig, så N och Lija hade gott om tid att bara mysa och rå om varandra. Det var säkert väldigt skönt att slippa mig som en liten sufflös i bakgrunden hela tiden - "nej inte den blöjan, nej ta den tröjan" och så vidare. Ja ni mammor som läser vet precis vad jag menar...

N hade plockat fram vår paraplysulky från Mac Laren för att prova och den gillade hon skarpt. Svårt att förklara, men hon satt liksom mer upprätt i den och kunde vara mer delaktig på något vis. Så summan av kardemumman är att denna kommer att användas flitigt från och med nu. Jag är glad at vi la en extra slant på en kvalitetsparaplysulky för det är STOR skillnad på sulkyvagn och sulkyvagn. Man vill ju att dom små ska åka lika bekvämt fast det blir "enklare".



Happy premiäråkare!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Ja, det är verkligen härligt att åka till Fårö på sommaren. Vi brukar vara på Sudersand. Härligaste sandstranden där! :-) Var brukar ni hålla till?

2009-06-25 @ 08:53:33
URL: http://livetmedlin.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

hur mycket kostade vagnen? vi skulle också behöva en snart...

2009-06-25 @ 11:34:53
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0