Blomster gör mig happy!



Klätterväxten på vår balkong på framsidan som nu blommar.



Växterna har tagit riktig fart nu och det är så grönt och fint på både fram och baksidan. Jag tror jag har lyckats i år med rätt växt på rätt plats. Jag älskar att ta en stund för mig själv och pyssla, peta, plocka och vattna. Mina gröna vänner ger mig helt enkelt en andnigspaus och energi i vardagen. Tänk att det enkla kan vara så välgörande.

Vi har softat hela dagen och inte gjort något särskilt alls. N och Lija har varit ute ett tag och handlat och undersökt björkar, blommor, gräs och en lyktstolpe (?!) tydligen.

Idag har det verkligen varit fullt ös på Lija, hon har inte varit still en sekund förutom då hon har vilat, puh! Så nu har jag landat i soffan en stund medans hon vilar och samlar nya krafter.

Dessutom är det trots på hög nivå här hemma numera. Hon vägrar äta någon annan mat än den jag har att bjuda på. Jag blir så frustrerad - jag som trodde att det hade lossnat med maten eftersom att hon åt så bra och med god aptit ett tag. Ja vi får se om lusten kommer tillbaka, det kan ju faktiskt bero på förkylningen nu då jag märker att hon behöver mer närhet.



Bondbönorna har skjutit upp rejält och det är inga veklingar. Jag köpte riktiga och stora frön på Skansen. Det kommer jag göra igen kan jag säga.



Ett hav av pensèer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0