Fredagsmys pågår



Här hemma pågår fredagsmys. N och Lija hänger i soffan, N käkar starka ostkrokar och Lija tror att hon mumsar på detsamma men hon äter majskrokar.
Vi lagar smarrig men enkel fredagsmat. Lövbiffrullar fyllda med en dijon/lök blandning. Till det serveras strips och en sallad på färsk vitkål och paprika. Jag tänkte natta lillskrutten snart sedan ska vi äta och kanske kolla på någon film beroende på om hon tänker sova eller ej.

Ikväll har katterna, vi har tre, fått manikyr, pedikyr och fredagsgodis. Vi försöker att ta oss tid och skämma bort dom emellanåt då dom tyvärr hamnar lite i skymundan nuförtiden, av naturliga skäl. Innan Lija kom till världen så var ju dom våra bebisar så det gäller att ge dom lite kärlek emellanåt så fort man hinner.
Jag har ryktat dom och jag vet inte hur många kardor hår som lossnade, välbehövligt med andra ord så slipper det hamna på golvet. Jag kokade torsk och bjöd på och det är deras absoluta favorit.

Nu gnuggar fröken sig i ögonen så jag ska ta henne innan hon blir för trött, då är det omöjligt att få henne att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0