Högklassigt nationaldagsfirande



Gå i min favvobil orkar jag fast jag är sjuk.

Vi har firat nationaldagen hemma i myskläder och pyjamas, skönt som bara den. Vi har nyss vaknat efter en vila på, håll i er nu, tre timmar! Välbehövligt för den lilla sjuklingen och även bra uppladdning för mamma och pappa inför fden stundande fotbollskvällen.

Lija hade det ganska jobbigt med hostan inatt och tyckte det var obehagligt att ligga ner tror jag eftersom att hon är så rosslig och täppt i näsan. Jag fick ge henne näsdroppar ett par gånger i natt då hon var helt täppt. Lilla skruttan. Hon har druckit massor idag, verkar törstig hela tiden och det är ju bra att hon dricker. Sömn, vätska och massor av kärlek är bästa medicin.

Nu skickade jag iväg N till affären, handla lite godsaker inför kvällen. Jag blev akut sugen på moccarutor/kärleksmums/snoddas, you name it, så jag ska baka ett par plåtar. Det passar väl bra att avsluta nationaldagen med!
Oxfilèn sparade vi tills idag så den ska avnjutas med något gott, potatisgratäng kanske. Det var längesedan.



Jag blir alldeles sjövild ibland när jag fräser runt.



Grävling håller sig på behörigt avstånd när yrvädret drar fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0