Monday Morning



N busar med henne igår kväll när han grillade.

Vi somnade ganska sent igår kväll alla tre. Lija var hängig på kvällen med hosta och rossel i bröstet. Ville absolut inte ligga ner då hon blev ännu mer rosslig. Somnade omkring midnatt tätt, tätt intill mig och så har hon sovit hela natten. Vaknade med henne inkurad vid min hals, lilla godingen.

Annars är statusen ungefär detsamma som igår så det får bli en vilodag idag med tror jag. Hon har inte sovit så mycket dagtid trots att hon har varit sjuk och det tycker jag är lite märkligt? Vi ska se om hon inte kan sova lite mer när det bara är vi två hemma och lite lugnare. Det är som om att hon känner på sig att vi är båda två hemma och vill absolut inte missa något då!

Nu ser vi fram emot sommar och semester. N har tre veckor kvar att arbeta sedan väntar en lång ledighet. Vad mysigt det ska bli. Vår första semester tillsammans alla tre som en liten familj.



Gårdagens middag, marinerad hel kyckling som vi delade i halvor och grillade. Serverades med friterade strips och hemlagad guacamole och sallad. Vi hade den först 45 minuter på grillen och sedan lika länge i ugnen så den inte blev för "blöt". Det är det värsta jag vet med kyckling, den ska vara aningens torr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0