Skroteftermiddag



Nyvaken skrota efter en eftermiddagsnap.

Vi har legat i sängen ett par timmar nu. Vi har sysselsatt oss på olika sätt dock, Lija har sovit och jag har läst nya Mama och Damernas Värld som damp ner i lådan idag. Skönt att bara ligga och läsa i lugn och ro, det var ett tag sedan sist.

Min yngsta lillebror tar studenten i Västerås imorgon. Skulle så gärna vilja åka men det blir nog tyvärr alltför bökigt när man inte har körkort känner jag, Visst, tåget är smidigt men sedan måste jag vidare med buss och det känns inte alltför enkelt med vagn just under studenttimmarna inne i stan. Jag tror inte att det är någon som har möjlighet att köra oss heller, jag får höra efter lite iallafall.

Nu måste jag och min lilla hjälpreda ta tag i markarbetet här hemma för det har vi blankt och sonika struntat i idag och prioriterat lek och mys istället.
Hon sitter förresten här bredvid mig medans jag surplar i mig kaffe och bloggar och hon snackar som bara den idag. Hon har gjort det konstant från det att vi gick upp imorse, så nu börjar hon till och med bli hes. Knasungen min!



Hänglobelia som jag köpte i tron om att den skulle bli ljusrosa men det tycker jag nog inte att den blev, men fin är den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0