Bakom mina solglasögon...



Cooling som inviger sina glajjor.

De satt som en smäck tack vare böjliga, mjuka gummiskalmar samt resårband runt huvudet. Hon verkade tycka att dom var perfekta eftersom att hon alltid är så besvärad av solen och så ser hon ju så cool ut.

Denna heta dag har mestadels spenderats på balkongen i skuggan. Lija har badat om och om igen i sin lilla pool. Hon har även sovit en hel del så man märker att hon blir väldigt påverkad av värmen. Man blir så slö utav värmen, tur att det är relativt svalt hemma på nedervåningen.

Jag har fixat och grejat med mina växter, Lija har hjälpt till. Ståendes, hängandes ner i krukorna och öst ut jorden på golvet. Smakat persilja och vattenmelon, melon gick inte hem alls.

Nu slumrar hon sött för natten sedan lite mer än en timme tillbaka. N och jag kollar på film och pratar. Han kommer att jobba nästa vecka med men sedan är det semester!

Förresten, tatueringen blir av tidigare än det var tänkt, redan i slutet av juli. Jag kan inte hålla mig längre än så. Så jag sitter och kollar runt på olika typsnitt och storlekar. Jag har lite funderingar på att göra den som en palindrom, det vill säga att man kan läsa den både framlänges och baklänges, fast i det här fallet blir det uppifrån och nerifrån.
 Vi har skissat lite på det och det funkar väldigt bra med hennes namn. Fast det lutar åt att det blir N som gör en sådan och jag gör en mer klassisk. Vi får se, hursomhelst så har ja lite tid på mig att klura.



N slängde ihop en smarrig grillunch bestående utav nötfärsbiffar, sallad med vitlöksvinegrätt, salladslök, oliver, fetaost, gröna och röda tomater, tsatsiki, potatissallad och pitabröd. Hur somrigt och mumsigt som helst!







Hon är väldigt duktig på att stå, stadig och så fort hon känner att hon håller på att ramla så sätter hon sig på rumpan. Så hon har liksom förstått hur man ska göra så att man inte gör illa sig.


Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

härliga bilder på nakenfisen :) meja har också kommit på att man ska sätta sig innan man ramlar, väldigt skönt faktiskt!

2009-06-27 @ 22:57:57
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0