Chill





Precis när det var som varmast och jobbigast på eftermiddagen idag så fick Lija för sig att låta mamma greja lite med sina fotoalbum ifred. Hon låg så här och chillade och lekte med sina leksaker i soffan bredvid mig. Hon tittade intresserat på när jag klippte, skrev och grejade, återgick emellanåt till sina leksaker.

 En och en halv timme ungefär var hon tillfreds med det och jag hann göra två hela album med flera hundra bilder, text och dessutom alltsammans i tidsordning. Hur skönt som helst! Jag har bara lagt korten på hög vartefter jag framkallat och bävat för när jag skulle hinna med att göra det. Sweet!

Eftermiddagen i övrigt var både jag och hon på ett strålande humör, jag hög på egentid och hon utvilad och nöjd. Vi gick ut på eftermiddagen men fasen vad hett det var trots att det var fram emot kvällningen.

Lija och N
busade hela kvällen, svalkade sig i poolen och sedan somnade hon bums omkring halv åtta. Vi kollade Allsången i lugn och ro och tog det lugnt.

N har gåtränat med Lija nästan ända sedan han kom hem. Hon vill ju gå hela tiden men min rygg säger ifrån efter ungefär 50 vändor fram och tillbaka ut till balkongen. Så ikväll fick hon en rejäl dos gåträning.

Hon är så otroligt duktig på att gå, hon har avancerat och balanserar helt själv endast med hjälp utav två fingrar. Alltså hon håller i två av våra fingrar och går själv, tar stora fina kliv och vi behöver inte "fösa" henne framåt. Hon vänder och trixar och går dit hon själv bestämmer. Får hon syn på mig eller kissarna så småspringer hon till och med. Jag ska filma imorgon så ska ni få se hur duktig skruttan blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0