Happy Friday!



Man kan leka fast man är sjuk.

Tandläkarbesöket
avklarat, känns härligt att vara nyputsad och fräsch i munnen. Jag går två gånger om året och det är väl värt sina pengar, det blir ju inte så dyrt i längden om man håller efter. Jag har aldrig haft några hål och vill heller inte ha det så jag fortsätter att gå och städa munnen emellanåt.

Lija är varken sämre eller bättre. Hon hostar, snörvlar och är täppt i näsan. Ingen feber än så länge så hon är sitt vanliga glada och pigga jag. Jag har laddat upp med mer näsdroppar och alvedon inför natten ifall läget skulle förändras.
Hon var ute på promenad i vagnen med pappa N medans jag var hos tandis och sov cirka fyrtio minuter. Det gjorde gott med frisk luft, nerbäddad i sin åkpåse. Hon har haft lite svårt att vila hemma på grund av hostan men i vagnen går det bra när hon halvligger. Hon har även vilat i selen hos mig under dagen.
Hoppas, hoppas att det inte blir värre nu bara.

Vi har handlat massa godsaker inför kvällen. Flera olika sorters picksalami, ostar, inlagda vitlöksklyftor och vi plockade även fram svensk oxfilè som vi hade i frysen. Så förhoppningsvis blir det en riktig gourmetfredag hemma hos oss.



Jag unnade mig smarrigt fredagsfika ( efter tandläkaren! ), världens godaste chokladmuffin med chokladbitar i och vaniljkräm.

Kommentarer
Postat av: Anette

Åh, smarrigt fika!

2009-06-05 @ 23:39:22
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0