Vilstund pågår



Hjärtat vilar sin lunchnap och jag intar energi i form utav java. Vi skulle ha åkte med Maritha och Emilia till golfbanan men självklart så glömde jag att ta ur bilstolen från bilen igår och N har nyckeln med sig till jobbet. Så himla typiskt...
Jaja, vi ska nog kunna njuta solen iallafall så fort liten vaknar.

Bvcsköterskan tipsa mig om att ha i en klick smör i maten till Lija. Ta mig sjutton så fungerade det alldeles utmärkt och hon slukade en halv portion igår till middag och lika mycket idag till lunch! Varför har jag inte tänkt på det innan? Ibland är de enklaste knep de man glömmer av. Självklart smakar maten mycket godare då.

Jag har märkt att hon mest gillar de rätter som "smakar lite mer". De som är tomatbaserade eller örtkryddade. Så det får bli lite enformigt med smaker tills hon kommit igång att äta ordentligt.
Det ska nog bli rätsida på frökens envishet.

Frukt och yoghurt har alltid fungerat som mellanmål, hon är som sagt var inte dum den här lilla raringen. Men bvcsköterskan tyckte att välling var att föredra som mellis och det gillar hon ju med så det ska nog gå bra.

Nu verkar det som om att hon håller på att vakna så vi ska göra oss iordning och bege oss ut i sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0