Det ska börjas i tid...



Lija rycker Mojjen i svansen.

Soft eftermiddag då lilla fröken varit på strålande humör och glad över att ha både mamma och pappa hemma. Det blir dubbelt bus, dubbelt gos ja dubbelt upp av allting. Jag har varit ensam på affären och nu väntar jag på lasagnen som vi fixat iordning. Snart klart och jag är sugen som bara den. Efter maten ska jag nog passa på att ta ett långt skönt bad, tvätta håret och göra en inpackning. Jag kanske till och med ska ta med en av alla dom tidningar jag aldrig hinner läsa till badkaret. Inte konstigt att Lija gillar att bada så mycket tid som jag tillbringade i badet när jag väntade henne. Dels på grund utav smärtan men även för att det var så otroligt mysigt och jag kände mig inte tung och otymplig i vattnet. Skönt att ha olja i badet för det var ju jobbigt att smörja in sig ju tyngre och dessto mer osmidig man blev.

Idag återupptog vi potatisätandet igen efter två dagars uppehåll med bara gröt. N fick mata och det går genast i ett par skedar då. För mig spottar hon bara ut direkt. Nu på eftermiddagen har hon däremot kräkts en hel del och det gör hon aldrig annars, så lilla magen är inte riktigt beredd på potatisen. Gröten går det helt problemfrittt med, hon ska snart få lite gröt innan det är natti natti. Nu piper ugnen - dags att ta ut lasagnen.



Dagens Lija har body från Snoffs som heter " Surt sa räven om rönnbären " vilket också är motivet, velourbyxor från Lindex.







Jag hittade en ny sorts sallad på affären som fick följa med hem bara därför att den var så fin. Ser ut som en blomma, god var den med i en sallad bestående av rödlök, selleri, tomater och vinägrette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0