Glamomama?



På väg hem igår. Ögon lika blå som leksaken.

Vi har haft en toppendag hittills. Busat, lekt och kramats precis som man ska när man har en liten bebbe som växer fortare än fortast. Jag har dammsugit med Lija spejandes i bärselen vänd framåt och det var såklart ett riktigt äventyr för henne. Hon försökte få fatt i dammsugarröret hela tiden så det vart nästan gymnastik för henne istället för vila.
Idag provade jag att ge henne majs och potatispuré till lunch och det gick verkligen hem. Hjälp vad hon åt, var stormförtjust i det. Till efterrätt fick hon katrinplommon som hon surplar i sig från skeden, så gott tycker hon att det är. Efter denna Nobelmiddag till lunch så slocknade hon direkt när jag gick upp och la henne i sovrummet. Jag kan nog inte säga för många gånger hur glad jag är åt dess härliga rutiner vi skapat. Så nu vilar hon sedan en timme tillbaka och jag njuter en kopp kaffe medans tvättmaskinen går för fulla muggar.
 
Appropå rubriken. N hade hittat en artikel i gårdagens Stockholm City igår som han la fram till mig och visade. Artikeln handlade om vilken sorts mamma man är, på skoj såklart. Man kunde vara antingen Glamourmamman, Traderamamman, Kaffelattemamman, Skogsmullemamman, Träningsmamman eller Karriärmamman. Det var ingen tvekan om vilken genre han tyckte att jag föll inom. Glamourmamman alà Charlotte Perrelli. Tack tack min älskade man det tar jag som en komplimang, för hur kul hade det varit om han tyckte att jag var en Skogsmullemamma alà Caroline af Ugglas?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0