Gröt & Sitträning


Den som väntar på något gott....

Idag var det andra gången som hon fick smaka havregröten. Hon fattade galoppen direkt och gapade när jag kom med skeden. Hon smackade med det i munnen och kände på konsistensen och sedan svalde hon. Det slank nog ner ett par teskedar men jag fick hejda henne för hon ville ha mer. Satt och gapade som en fågelunge, men jag vågar inte ge henne mer eftersom att lilla magen inte är van ännu. Idag provade jag att ge henne mitt på dagen cirka en timme innan det var dags för amningen och medans hon var som piggast på dagen. Det verkar vara ett bra recept.

Efter stormumsandet så hade vi lite sitträning i stolen och hon orkade ungefär fem minuter innan hon började bli lite ostadig och svajig. Jag lade fram två leksaker, inte för många, på bordet som hon greppade efter och lekte med. Det är roligt att se för hon blir så glad när hon kommer upp en bit och sitter på samma nivå som mig. Efter allt detta så somnade hon gott och sover fortfarande. Själv fräser jag runt här hemma och försöker hinna med lite saker som är svårt att göra när hon är vaken. Vi ska gå en sväng till affären när hon vaknar, tvättmedlet tog slut mitt i tvättandet.


       


Jag måste ju passa på att se mig omkring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0