Grötigt värre



Inte utan min groda! Den ska vara med överallt.

Nu har Lija mumsat lite havregröt. Det är väl fortfarande ingen storsäljare, hon gapar och är intresserad men leker mest än så länge. En och en annan liten tesked åker i om man har tur. Fast det är väl genom lek man lär sig.
Lija vilade bara tjugo minuter tidigare så nu vilar hon igen, blir väl ungefär lika länge skulle jag tro.
Hon blev trött efter att ha varit med mig i köket och marinerat lammfilè. Jag använde ingredienser som färsk basilika och rosmarin, massor av vitlök, cajunkrydda, svartpeppar, maltvinäger, mynta, olja och blandade örter. Hemligheten med lamm är just att krydda mycket och så vitlöken. Utan vitlök är det inte alls lika gott. Lammfilè som är rätt tillagad är godare och mer mör än oxfilè tycker jag. Fast det godaste jag ätit ever i köttväg är nog hjortfilè på en restaurang i Sundsvall. Det var något helt fantastiskt gott. Restaurangen var också med i Michelinguiden så allt var perfekt runt omkring också.
Hur som haver så ska vi grilla lammfilèn på kolgrillen ikväll. Vi har en gasolgrill också men det finns inget godare än kolgrilat tycker jag. Nej nu kom jag på att jag inte har ätit lunch idag, blev vrålhungrig av att skriva om mat. Bäst jag passar på nu innan hon vaknar.





Kökstjänst med mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0