Happy Friday såklart!



       
Äntligen! Stilstudie på flaskproffset.

Dra på trissor igår kväll funkade det med nappflaskan! Jag gjorde inte något speciellt utan hade bara lite tid över så jag provade att ge henne flaskan när hon satt i sin babysitter i köket och tittade på mig. Hon började trixa med den direkt och tog jag bort den så sträckte hon sig efter den igen. Hon verkade till och med tycka att det var gott. Tekniken var väl inte den bästa men vad gör det? Hon skrek iallafall inte rätt ut när hon såg den. Jag tror att lite av hemligheten var att hon fick vara delaktig själv och faktiskt höll i flaskan på rätt sätt. Jag hade ju så lite i så den var så lätt att hålla och det tyckte hon var buskul. Dessutom var det en timme innan amning ungefär så hon började nog bli lite småsugen skulle jag tro. Men vilket framsteg, det känns så himla bra. Hon sov också fyra timmar i sträck första passet i natt men det beror nog inte på ersättningen, det var ju så lite men kanske. Vad duktig hon är vår lilla tjej!

Idag blir det en lugn start på helgen. Vi ska bara posta breven jag gjorde iordning igår och gå en sväng på affären. Förhoppningsvis kommer N hem lite tidigare, hoppas hoppas. Helgen är fortfarande helt oplanerad vilket känns jätteskönt. Inget babysim denna söndag heller så vi får en "hel" helg denna gång.

Lija sover en liten nap nu, vilket inte brukar vara så länge, efter det ska vi ta ett bad hon och jag och sedan ska hon få potatis som vi gjorde härom dagen. Pressade potatis och blandade med rapsolja och lite ersättning. Igår spottade hon bara ut den, verkar tycka mer om gröten för den slinker i.

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad fin hon var där! Jättesöt! Duktig tjej med!

2009-03-07 @ 09:06:05
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0