Host host!



Trött Snutta i bilen på väg hem igår.



   

Lija
har hostat hela natten så idag känner jag mig ganska mör. Hon har legat tätt tätt emot mig och varenda gång hon har hostat så har jag vaknat till. Stackars liten. Hon är lite rosslig i halsen och snorig också. Det har varit lite jobbigt för att hon älskar ju att sova på mage, men det har jag inte vågat låta henne göra eftersom att hon är så täppt i näsan så det har nog påverkat sömnen en del också. Tyvärr så blev det alltså ingen simning för henne idag. Tråkigt då hon verkligen älskar det men det hade inte varit bra för henne att bli kall och dessutom är det så ansträngande för henne så det hade säkert bara förvärrat förkylningen. Nu vilar hon skönt för andra gången idag tröttisen.

Vi skulle ju åka till Barkarby och Babyland igår för att köpa en hoppgunga till Lija. Jag tycker att nästan alla som finns att köpa är så himla fula. Antingen så är det fula färger eller så är det smaklösa tryck med nallar med mera. Jag vill ha en enkel plain i svart eller en annan enhetlig färg men det är nästan omöjligt att hitta. Så jag kollade in på Blocket innan vi skulla åka och då hittar jag en hoppgunga i rosa (!!!) och en gåstol av märket Baby Seat från Babyproffsen. Exakt en sådan som vi tänkt åka och titta på och eventuellt köpa till Lija. Det bästa utav allt var att det var på vägen till Barkarby samt priserna - 150 spänn för båda! Glad som en lärka blev jag och vi åkte direkt och hämtade dom. Tjejen som sålde grejerna hade blivit helt nedringd, tror jag det när bara gåstolen kostar närmare 1000 kronor ny. Den var i toppskick och dessutom svart och grå som vi vill ha.Sätet var höj- och sänkbart,Lija når ner med fötterna, det var viktigast tycker jag samt att alla fyra hjul är svängbara. Många som jag har tittat på har inte det och då blir det svårt så småningom när man kör fast i hörn och så vidare. Riktigt nöjd är jag med mina köp och Lija med.

Hittade en hel del annat fint igår bland annat en skaljacka på Polarn & Pyret i den "gamla" rosa färgen som är mycket finare än den nya färgen. Lite smått och gott fick följa med hem från Babyland också. Behövde nya sängkläder till Lija och nu kunde jag ju köpa i tjejiga färger. De andra vi har inhandlades när Skrutt låg i magen.



Tvåpack skålar samt sked som man enkelt har med sig 89:-. Mjuk haklapp i silkon 59:-. Samt en pipmugg som jag ska prova att ge henne ersättning i 79:-.

   

Superfint bäddset 349:-. Tvåpack strumpor av bästa märket Nowali à 39:-. Bitringar som Lija valde själv, en fisk med kylfunktion 79:- och två gamla hederliga, klassiska bitringar från Esska 29:-. DOm har hon gillat bäst då de är läta och lite klibbiga liksom. JAg hade också sådana när jag ver liten.

   

Äntligen hittade vi en snygg vattenkokare på Rusta till halva priset, 149:-.I rostfritt stål, de jag hittat innan har varit i plast och det vill jag inte ha. Badanka till Lija med texten " Born to break hearts ". Nya rosa diskhandskar.



Abolut bästa skaljackan ifrån Polarn & Pyret. Har velat ha denna länge till Lija och nu hängde den där till mindre än halva priset och väntade på mig. Fanns bara en kavr och kostade nu 295:- tidigare 695:-. Mitt i särklass bästa köp!

       



Badrock 35:- (!!!!) till babysimmet och lite fina ljus från Hemtex.



Skrynklig klänning PoP 100:- tidigare 295:-. Tights 50:- ( ord. pris 145:- )



Gulligt retromönstrad baddräkt till Gotlandssemestern till halva priset 75:- och en solhatt till stranden 25:- ( 125:- ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0