Intensiv dag men lika lycklig för de!



Lija ligger på sin åkpåse på babyrytmiken idag.

Full fräs har det varit idag och dagen har gått i en rasande fart. Vid lunch stack vi iväg ut i solskenet och träffade några andra mammor för en promenad. Hur skönt som helst idag och första dagen som jag fick riktiga vårkänslor. Underbart! Tyvärr så blir det väldigt lerigt och slafsigt ute men man kan inte få allt. Tur att jag kan plöja fram igenom det mesta med min supervagn.
Efter lite frisk luft så var det dags för rytmiken och nu börjar ramsorna och lekarna bli lite mer anpassade för mer rörliga barn. Tack och lov för Lija ska absolut inte ligga på rygg längre och titta på mig när jag sjunger och ramsar utan hon ska sitta eller allra helst stå. Vi fikade och snackade ett tag efteråt.
 Lija är fortfarande inte riktigt i form, jag vet inte vad det är men hon är inte sig själv, så vi gick därifrån ganska snart efter fikat. Hon vill inte äta heller när vi är ute bland folk, hon har liksom inte tid utan huvudet går som en propeller. Hon börjar bli så stor att amma sittandes också och är van vid att vi ligger ner och då kan hon slappna av. Men det är inte så lätt att få till då man inte är hemma.

Väl hemma så var det inget alls som dög och då menar jag verkligen ingenting alls. Inte ens min sista livlina bärselen fungerade så då gick vi upp i sovrummet och gosade och kramades och vips så somnade hon och sov två timmar. Hon har sådana riktiga sovperioder emellanåt då hon "tar igen" massor av sömn. Jag trodde det skulle bli svårt att få henne att sova till natten men inte. Hon låg bredvid mig och slappade och sedan somnade hon omkring tio och sover fortfarande. Lilla gumman, hoppas hon får sova gott i natt nu. Så slutligen så kan jag bara konstatera att klockan är på tok för mycket för att jag ska ha datorn igång fortfarande. Även jag måste ta igen lite sömn. Så jag får visa er vad för fint som kom i brevlådan imorgon tror jag.



Slafs, slafs på väg till babyrytmiken.



Emilia och Lija ligger och väntar på skönsång.



Våra hjärtan fick fina namnhjärtan. Tilde knep det rosa så Lija fick "nöja sig" med ett rött.



Happy över att vara ute på bus och träffa andra likadana små människor.



Therese & Alex och Mia & Elin.



Janette & Jimi och Therese & Tilde.



Lija är fundersam.



Försöker få fatt i skynket som ska gestalta vågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0