Längtan



Så här såg det ut på vår framsida i början av juni förra året.

Åååååh vad jag längtar tills jag får börja handla växter och plantera på balkongen och framsidan. Jag älskar att pyssla med blommor och växter. Det är roligt att införskaffa dom och själva planeringen innan också. Vilka sorter man ska ha, vart, vilka som passar var och så vidare. Jag brukar även förodla en del sorter, bland annat kryddväxter och tomater. Det finns inget godare än hemodlade, söta och solmogna små tomater, mums!
I somras hade vi flera jorgubbsplantor i amplar som vi kunde skörda utav hela sommaren, helt otroligt goda var dom. Växte bra som bara den så det blir en favorit i repris. Kommer nog att köra på temat lime,citrongult och svart i år igen. Det var väldigt fint. Redan vid Valborg i fjol hade vi alldeles grönt på framsidan. Vi tog in de känsliga växterna över natten så de inte frostskadades.



Där skymtar man jordgubbsplantan till höger, i övrigt så är det tobaksplantor och murgröna i betongkrukor.





Mina svarta violer som växte som ogräs.



Vår finaste blomma var inte heller så stor omkring den tiden.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tur du fått lite lärdom om blommor och bin då innan den stora blomman slog ut ;-)

2009-03-24 @ 14:59:25
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: emma

ja nu längtar man ju inte mindre efter sommaren... jordgubbar mums var helt besatt av det när jag väntade meja :)

2009-03-24 @ 19:09:48
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Erika

Det blir ju så mysigt med all grönska- toppenfint!

2009-03-25 @ 11:47:20
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0