Lilla hjälpredan



Lija plockar bland matvarorna N hade med sig hem igår. Mina två dagliga behov, Cola Zero och färskpressad juice fanns med i kassen.

Underbart med helg och vara alla tre hemma. Lija vaknade omkring åtta och fick gå ner och busa med N som varit uppe sedan klockan sex som vanligt. Jag låg och drog mig i stora sängen ensam till tio då Lija var hungrig och hade mammalängtan. Hon somnade om då så jag gick ner och åt frukost i lugn och ro och gjorde mig iordning. Lovely start på lördagen. Nu sover lilla hjärtat igen (?) efter att ha mumsat massor av palsternacka och morotspurè. Det var lika stor succè med det idag. Mättar nog gott i lilla magen så man blir trött och sover bra.

Jag längtar efter premiären av Robinson ikväll med någon god mat och kanske efterrätt på det. Jag ska genast framföra mitt förslag och skicka N till affären tror jag bestämt.
Mojjen är lycklig lördagen till ära för att hans kattgräs har kommit upp som jag planterade i förrgår. Han springer och letar torra växter överallt när han inte har sitt gräs så nu är han överlycklig. Dessutom ser det vårigt och fräscht ut med gräset, nästan som påskpynt. Kanske ska hämta påskriset i förrådet också när jag ändå håller på för det är väl snart påsk eller?


Kommentarer
Postat av: Annika

Naaw så söt =)

2009-03-21 @ 17:22:41
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0