Lillfräs



Lija fräser helst av allt omkring i sin gåstol hela tiden. Hon sitter/står där och trixar och fixar med lekpanelen och sina lösa leksaker där. Tappar hon något, vilket händer två gånger i minuten, så blir hon så sur och skriker och hänger sig åt sidan och försöker sträcka sig efter den. Men det går ju inte så det har resulterat i en värkade mammarygg istället, men det är smällar man får ta.
Jag tycker att hon har gjort framsteg sedan igår redan. Idag rörde hon sig snabbare och ännu mer målmedvetet. Jag lämnade henne mellan vardagsrummet och köket, vi har öppen planlösning så jag har uppsikt över henne på hela nedervåningen så gott som, för att gå på toaletten. När jag sitter där så pratar jag med henne hela tiden som jag alltid gör och sjunger. Rätt vad det är så kommer hon fräsandes runt hörnet. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Sötnosen kikade fram och såg så lycklig och stolt ut. Det var inte vad jag hade väntat mig direkt så jag blev så paff så.

Jag har gjort en del måsten på förmiddagen såsom betalat räkningar, arkiverat och rensat bland papper. Jag var ju tvungen att övervinna rädslan från igår vad gäller matningen också och det gick utmärkt. Hon åt faktiskt med ganska god aptit potatis- och blomkålspurè och lite katrinplommon efter det. Sedan slocknade hon direkt i stora sängen efter lite mys och sover sedan ungefär en timme tillbaka. Hon har inte alls hostat lika mycket i natt så jag hoppas att den håller på att försvinna så att vi kan gå ut imorgon. Vi stannar inne idag med tänkte jag trots det fina vårvädret. Måste se ifall vi eventuellt kan börja använda sittdelen eftersom att hon absolut inte vill ligga ner när vi är ute längre.
Nu en kopp kaffe samt nya " Vi föräldrar " som landade i brevlådan imorse.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0