Lillördag ( stående rubrik på onsdagar )



Jazzar med N i soffan igår kväll innan läggdags. Hon ser så söt ut i sin dress, som en liten lysmask eller larv. Korta ben och så stora blöjan, så gullig så det är inte klokt.

Natten som varit ska vi inte tala om. Första delen sov hon bra, men vaknade sedan vid klockan tre och var nästan klarvaken fram till halv fem. Har sedan legat och bökat och vridit sig som just en larv hela morgonen. Vid klockan nio smattrade det till i blöjan så det var alltså det hon har hållt på med halva natten. Stackars liten, det måste vara ännu mer jobbigt för henne. Efter det så var hon så nöjd och glad och har busat och skrattat här på morgonen.

Snön vräker ner här idag med, har nog snart en meter snö helt galet! Vi har minusgrader idag också så förmodligen får den ligga kvar. Kul för alla barn men jag håller mig nog inne och kurerar mitt bäcken/höfter/rygg. När man inte fått sova så mycket i natt så har det inte blivit något bättre med det heller. Så idag har jag väldigt ont faktiskt. Får försöka tänka på att inte bära i onödan men hur enkelt är det när man har en liten känguru hemma?

Lillskrutten har somnat för tio minuter sedan men av erfarenhet vid det här laget så vet jag att den vilan inte varar så länge, Men jag hinner oftast få i mig en kopp kaffe och blogga lite innan hon vaknar. Jag hör  hur det knarrar i sängen där borta nu så det är nog inte lång stund kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0