Min lilla knubbsäl



I spegeln ser man hur avskavt håret är bak.

Morgongympa i sovrummet. Hon älskar att ligga på ryamattan och titta i dom stora speglarna. Men man får passa sig för här snurrar hon runt från rygg till mage och tvärtom hejvilt. Man får akta så att lilla sälen inte rullar in i speglarna.

Sälen ovan sov väldigt bra första delen av natten men sedan var det som vanligt stökigt på morgonen. Ligger och slingrar sig som en annan mask. Inte riktigt nöjd med någonting men vill heller inte gå upp. Tror att det är magen som är bråkig och skapar obehag.

Nu tar hon igen sig lite och jag pausar med kaffe på frukosten. Fredagar gör en på toppenhumör, köpa hem god mat och mysa framför tvn med älsklingarna. Det är verkligen livet det, så mysigt att vara alla tre hemma på helgen, vakna alla tre och gosa och busa i stora sängen. Idag tänker vi bara vara inne och ha det bra, busa och kramas. Passa på att njuta av nuet för tiden går snabbt och just nu behöver jag inte ha bråttom någonstans. Jag glömmer det ibland och stressar på  och jagar upp mig. Jag är expert på det, rastlös som få. Men nu är jag faktiskt mammaledig och ska njuta av att vara mamma för första gången, den tiden kommer inte igen och Lija blir inte mindre. Så det blir dagens läxa till mig själv.



Grävling har släpat upp två av sina favoritleksaker - pinnen till vänster i bild och den grå musen till höger om Lija.




Kommentarer
Postat av: Annika

Hahaha..jag trodde det var Lija som tappat en del av kalufsen..HAHAHA..Så var det en kattleksak..Puh!

Vad mysigt att ha såna speglar =)

2009-03-20 @ 11:33:33
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: Erika

så söt =)

2009-03-20 @ 16:14:30
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0