Monday Morning



Sitter i mit knä och har famnen full med leksaker som hon har roffat åt sig.

Idag blev det lite sovmorgon, till kvart över åtta iallafall då morfar ringde och väckte oss, hmm. Frågade om jag var ute och promenerade? Va sa jag - kvart över åtta nej vet du vad så hurtiga är vi inte. Nähe sa han då, för jag ringde på hemtelefonen. Ja jo men vi ligger i sängen fortfarande. Knäppgök. Hur som helst så var det roligt att prata med honom och vi bestämde att vi ska försöka ses snart.
Fullt upp här hemma på morgonen men nu vilar Lija sedan en dryg timme tillbaka. Vi gick upp och  la oss i stora sängen för att jag hade också tänkt blunda en stund men jag gav upp ganska kvickt. Omöjligt att somna, jag ligger bara och väntar på att hon ska vakna eller så tänker jag på alla dom miljoner saker jag skulle hinna med under tiden hon sover. Jag är hopplös. Men Lija sover gott här uppe och somnar nästan direkt. Hon vet vad det handlar om när man är i sovrummet. Så nu hämtade jag upp datorn så kanske jag får lite gjort på den iallafall.
Vi måste nog införskaffa en babyvakt ifall det är så att hon sover bättre här uppe på dagarna. Då kan jag ju vara på nedervåningen och greja fast hon vilar. Det vågar jag inte nu.

Vi ska snart iväg till öppna förskolan, ska ta lite lunch innan tänkte jag. Eftersom Lija sover så gott så hoppar vi över promenaden innan träffen.



Speglar  sig med favvogrodan i högsta hugg, vi kallar den för Russkinallen.



Sitter i mitt knä och leker med sin andra favvoleksak, en mjuk prasslig bok som vi kallar Prickiga Pelle. Mycket smeknamn blir det. Hon kan faktiskt sitta ganska bra bara hon får hjälp med balansen. Vår stora tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0