Nejdå, hon har inte blivit vindögd av dykandet



Tokig bild på älsklingen igår kväll när det bjöds på gröt. Man blir ju galen av glädje när man får sitta i sin matstol.

Åh vilken stolt mamma jag är nu! Hon var så duktig så duktig på simningen idag. Först gjorde hon ett dyk med instruktören, sedan ett med N och till slut ett med mig. Hon sa inte ett knyst efteråt när hon kom upp till ytan utan bara tittade på oss och flinade upp sig. Verkade mest tycka vi var knasiga som såg så lyckliga ut. Hon verkade förstå själva proceduren med att hålla andan/ andas ut när hon kom ner under vattnet för hon fick ingen kallsup och inte ens vatten i halsen.
 
Det fungerade verkligen så som dom säger att det ska göra, att dom ska förstå och blåsa ut, så all träning har givit resultat med andra ord. Hon var verkligen en riktig fena i vattnet idag och nu är hon en slagen hjälte som sover gott bredvid oss i soffan. Maritha från vår föräldragrupp filmade och fotade en del, så jag hoppas att hon kanske fick med något av dyken som jag kan lägga upp senare och visa er.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt det låter. Jag var aldrig på babysim med mina barn.

2009-03-22 @ 22:20:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0